3 Haziran 2014 Salı

İki Blog Bir Kitap-2.Blog Tur-Pakize Ömürlübayla Söyleşi


Merhaba blog turumuzda söyleşi kısmına hoş geldiniz.Kalemi güzel, kendi güzel yazarımız Pakize Ömürlübayla yaptığımız söyleşiye hoş geldiniz,keyifli okumalar:)


1)Pakize Ömürlübay kimdir?
 İnsanın kendini anlatması dünyanın en zor şeyi sanırım. Sakin, mütevazi ve abartıdan hoşlanmayan biriyim. Gururlu yapımı da kenara atmamak lazım. Kolay kolay sinirlenmem. Her şeye ve herkese gerektiği önemi veririm. Önceliklerim belirlidir. Her şeyin en güzeline sahip olayım ya da her şeyin en çoğu bende olsun diye kaygılarım yoktur. Hayatı olduğu gibi severim. Hayıflanmam. Başıma gelen iyi veya kötü şeylerde başkalarını sorumlu tutmam. Başarı benim başarımsa, başarısızlık da benimdir. Bazen kötü seçimler de yaparım ama sırf o seçimler kötü diye hayatı veya kaderi suçlamam. Şanslıyım. Eskiden şanssız olduğumu düşünürdüm fakat bu düşüncemi değiştirdiğim zaman şanslı olduğumu fark ettim. Son zamanlarda çok güzel şeyler yaşıyorum. Kitabım çıktı ve aşık olduğum adamla birlikteyim. İnsan hayattan daha ne ister ki?
2)Bir kitap yazma fikri aklına nereden geldi?
 Zaten yazıyordum. Fakat yazdıklarımı başkalarına okutmaya cesaret edemiyordum. Çevremdekiler okumaya başlayınca neden bir kitap yazmıyorsun dediler. Sonra hikaye başladı ve kitap kendiliğinden oluştu.
3)Bir günün nasıl geçer? 
Hafta içi işe gidip geliyorum. İşten arta kalan zamanlarda, kitap okuyorum, bir şeyler karalıyorum. Genelde sakin bir insanım ve sessizliği seviyorum. Kalabalıktan asla hoşlanmam. Hafta sonları ise, eğer çok önemli işlerim yoksa evde geçiriyorum. Evde vakit geçirmek en sevdiğim şey.
4)Hayat felsefen nedir?
Asla vazgeçme ve şükret!
5)Kendini ileride nerede görüyorsun ve nerede görmek istersin? 
Olmak istediğim yer diye bir şey düşünmedim hiç. Zaten şu anda her şey istediğim gibi oluyor. Kendini akışa bıraktığın zaman, karşına çıkan her şey sana bir armağan, bir sürpriz gibi oluyor zaten. İleride de yazmaya devam etmek istiyorum. Dilerim bu istek hiçbir zaman körelmez.
6)Kitabın devamı niteliğinde bir kitap yazacak mısınız?
Hayır. Kitabın bu haliyle bitmesini sevdim ve tek kitap olmasından yanayım. Seri kitaplar aynı karakterler üzerinden gittikçe bence sıkıcı olabiliyor. O yüzden tadında bırakmak en güzeli.
7)Başa bir kitap yazmayı düşünüyor musunuz?
Evet, düşünüyorum. Yazmak beni iyileştiriyor. Tek bir tarzı benimseyen bir yanım yok. Her şeyi yazmak istiyorum.
8)Ben Miray'ın cesaretini,gözü karalığını sevdim.Peki, siz Miray'ın hangi özelliklerini seviyorsunuz?
 Kendi halinde ve kimseye zararı olmayan yanını sevdim en çok. Ortaya çıkarmaya çalıştığım da tam olarak buydu. En çok acıyı kendi çekiyor, fakat kimseye tek kelime etmiyor. Ve biraz deliliğini seviyorum. Kendi hallerine şaşkınlığını da unutmamak lazım. Her gün bir şeyler keşfediyor içinde. Bir melek mi yoksa şeytan mı olduğunu kestiremiyor. Güçlü bir karakter Miray.

EN SON
1)En son izlediğin film ve görüşlerin? 
 Paris’te Gece Yarısı- Woody Allen. Geçmişe merakım var zaten. O film ise hem kurgusu hem de çekildiği mekan olarak ilgimi çekti. İzledikten sonra sanat tarihini ve Paris’in neden büyülü bir şehir olduğunu sorguluyorsunuz.
2)En son okuduğun kitap?
Ayşe Kulin- Füreya
3)En son dinlediğin müzik?
 Her telden müzik dinlerim ben.O yüzden en son hangisini dinlediğimi hatırlayamadım.
4)En son gittiğin yer?
 Antalya’yı saymazsak Konya.
5)En son yapmaktan mutluluk duyduğun şey?
 Geçtiğimiz günlerde nişanlandım. İyi ki yapmışım dediğim ve mutlu olduğum bir andı. Doğru karar, doğru insanla birlikte uygulandığında daha da güzel oluyor. Evlilik benim için uzakta kalan bir konu olmasına rağmen, bu fikri değiştirmeme neden oldu. Artık hayat onunla daha da güzel ve ben çok mutluyum.

CÜMLE TAMAMLAMA
1)En sevdiğim erkek karakteri şöyle olmalı.
 Kusurları olan adamları seviyorum. Ancak o zaman bana gerçek geliyor o karakter. Mükemmellik sadece bir roldür ve gerçek hayatla hiçbir ilgisi yok.
2)En sevdiğim kız kitap karakteri şöyle olmalı.
 Benim yazdığım karakter gibi. Sorgulayan, kendi içinde çelişen ama vazgeçmeyen. Bastırılan duyguları açıkca ortaya çıkarabilen ve samimi bir karakter olmalı. Erkek ya da kadın olsun, içinde bir parça kusur yoksa bana samimi gelmiyor.
3) Hep önde olmak için binbir takla atan, şaklabanlık yapan ve düşünmeden konuşan .İnsanlardan asla hoşlanmam.
4)Şu üç şeyi yanımdan ayırmam,
 küçük bir not defteri, bir kalem ve aynam.
5)Bu aralar şunu çok istiyorum.
 Kitabın çok kişiye ulaşması. Çünkü aldığım tepkileri görünce gerçekten iyi bir iş çıkardığımızı düşünüyorum ortaya.



0 yorum:

Yorum Gönder