30 Haziran 2014 Pazartesi

Kocan Kadar Konuş-Alıntılar


"Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun. Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır, bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat benim anneannem.

Sözün özü, kocan varsa varsın, yoksa da geçmiş olsun. Hele ki bir de 30'una gelip de bekâr kaldıysan bu dünyada yatacak yerin yok!"

Evli misin?
Ya nişanlı?
Sevgilin var mı?
O da mı yok!
Yaş kaç?
Hmm. Anlaşıldı.


Sen en iyisi bu kitabı bir oku. Yalnız değilsin Türk kızı! Senden çok var -ay bunu da yanlış anlayıp trip atarsın sen şimdi. Yok, öyle demek istemedik. Ailen, çevren, eşin-dostun-arkadaşınkankan, hepsi evlilik lafı ediyor değil mi? Ama zor iş.

Koca bulmak ÇOK zor iş arkadaş…

ALINTILAR
''Onu bilmem.Ama içini ferah tut.Ak saçlı ve ak sakallı bir dede var arkanda.''
''Gandalf?''
''O ne kız?''
''Boş ver.Eee,adam ne yapıyor arkamda?''
***
''Bu Türk erkeklerinin kıçını bu kadar kaldıran yine Türk kadınlarıdır.''
***
''İyi niyetli biriyim ben.Niye iyi insanlara iyi şeyler olmuyor?Niye şans benim ayağıma gelmiyor?Saçma sapan şeylere umut bağladım hep.Her yıldız kaydığında dilek tutmaktan dilek manyağı oldum.''
***
''Söz konusu aşk olunca çıplak elimizle sıcak tencereye değmekten korkar gibi karşımızdakine değmekten korkmuyor muyuz?Kırk küp, kırkının da kulbu kırık küp demek kolay da,şöyle içten bir 'Seni seviyorum' mu zor?''
***
''İnanın ki baş ağrımın sebebi anason değil,sadece ortaya karışık bir porsiyon hayal kırıklığı ve sinir bozukluğu.''
***
''Ben olsam benimle evlenmezdim.''
***
''Boşuna dememişler insanlara yönetebileceği küçücük bir  alan ver,bir adım geriye çekil,sonra da esas yüzlerini gör diye.''
***
''Ne kadar mutlu ve neşeli bu insanların hepsi,inanamıyorum.Ben  depresyonda mıyım yoksa?''
***
''Birine güvenmeyi özlemişim.''
***
''Kaçırılan fırsatlar asla akılsan çıkmıyor ve her hatırlayışta insanın içini sızlatıyor.Bunun sebebi herhalde 'bu böylşe olmayabilirdi' düşüncesi,yoksa insan mukadder telaki ettiği şeyleri kabule her zaman hazır.''
***
''İnsanın arkadan kuyusunu kazan,mutluluğununu istemeyen kişiye akraba denirmiş.Yazık.''
***
''Dolaptaki kıyma dört günde bozulurken duygular nasıl taze kalıyor?''
***
''Bazı insanların kalbi iyilikle doludur.Size enerji verirler,yükseltirler.Bazıları da kararmiş tahta masalarında sizi de yanına oturtur,kanınızı emerler.Siz tükendikçe kendilerine bağlandıklarını sanırlar.Onlara güle verseniz,'Dikeni elime battı'n derler.Siz güvenmek istersiniz,onlar 'Kızım,herkes birbirini aldatır,gerçek dünyaya dön'diye sizi sarsarlar.Bu dangalaklarla uğraşırken bir de bakarız iyi olan elimizden kaçırmış.''
***
''Murathan Mungan ne demiş?Biz büyüdük ve kirlendi dünya.''
***
''Uumutsuzluk nezle gibi bir hastalık.Sanırım ben de bu hastalığa kapılmıştım.''
***
''Kalbimi kime açsam arkasına bakmadan kaçıp gidiyor.''
***
''Düzgün görünenden korkacağım.Düzgün görünmeyenden zaten korkuyorum.Bu ikisinin bir kesişim kümesinin olmadığının farkında mı acaba?''
***
''Ey aşk!Güzel ve kısasın.''
***

''Kadın,hiç gitmeyecekmiş gibi sever ama yeri gelir hiç sevmemiş gibi gider.''


1 yorum:

  1. bende bloğumda anlatmıştım ve çok eğlerndim okurken sizde güzel anlatmışsınız ayrıca çekilişim var beklerim..

    YanıtlaSil