17 Kasım 2014 Pazartesi

Yalnızlığın 'Sen' Tonu- Tanıtım, Yorum ve Alıntılar

ARKA KAPAK
"Sakin bir tondur... Bahar ayları gibi doğanın bedeni ezmediği bir tondur. Yaz gibi kavurmadığı kış gibi dondurmadığı, seni ezmeyen bir tondur. Duygularımla düşüncelerimin içimde birbiriyle ahenkle dans ettiği, bazen kavga ettiği ve sonunda fikirlerimin ortaya çıktığı tondur yalnızlık."
-Armağan Portakal-

YORUMUM
Sahi nedir yalnızlık? Neden insanlar onu bu kadar çok sever ya da ondan korkup kaçarlar? Size yalnızlık nedir? Peki, siz yalnızlığın hangi tonundansınız? Yalnızlığın “sen” tonunu yazmış Adem Metan. İçimizdeki yalnızlığı onun kaleme aldığı bu deneme türündeki kitabı okumaya ne dersiniz?

Kısa sözlerin bulunduğu bu kitabı deneme okurlarının seveceğini ve ince olmasından dolayı da hemen bitireceğini (191 sayfa) düşünüyorum.  O zaman buyurun alıntılara;
ALINTILAR
“Sen bana yalnızlığı öğrettin, bense yalnızlıkla başa çıkmayı öğrendim.”
***
“Yalnızım bugün de dünden farksız, yine yoksun, yine sensizim.”
***
“Hayatın en güzel günleri,
Daha erken demekle geçer,
Sonrada çok geç olur…”
***
“Yalnızlık annesini kaybetmiş, çıplak ayaklı bir çocuktur.”
***
“Bir çığlıktı yalnızlığım ve hepiniz sağırdınız.”
***
 “Eşin, dostun, ailen ve etrafında o kadar çok arkadaşın olur ama tek bir kişi bile seni anlamaz, bence yalnızlık budur.”
***
“Ben sana aşkımı, sen bana yalnızlığını bıraktın.”
***
“Çok neşeliyim bu aralar ama mutluluktan değil sensizlikten. İçimdeki acı gülücük olarak yansıyor yüzüme altında ne acılar yattığını kimse görmüyor.”
***
“Dost dedim gitti, aşk dedim bitti. Mutluluk istedim o zaten hiç olmadı kısacası yine yalnızlık bana kaldı…”
***
“Bazılarının markasıdır yalnızlık…”
***
“Özür dilerim hayat yine yalnızım.”
***
“Dinleyip de duymamak, sevip de söyleyememek, uzanıp da dokunamamak gibidir yalnızlık…”
***
“Yalnızlık en kötü alışkanlığım…”
***
“Dalga dalga çarpar. Yavaş yavaş, acıtır yüreğinizi…”
***
“Dokunduğu yeri kanatıp, sızım sızım sızlatır bedeninizi elinizden hiçbir şey gelmez ya, işte o acıtır yüreğinizi…”
***
“Beni anlaman mümkün değil çünkü yalnızların dilinden sadece yalnızlar anlar unutma…”
***
“Bazen cennet bazen de cehennemdir yalnızlık…”
***
“Sana en büyük bedduam yalnızlığı yaşayasın…”


0 yorum:

Yorum Gönder