13 Mayıs 2014 Salı

TATLI BİR SÖYLEŞİ-7

Herkese Merhaba, bugünkü konuğum çevirmen-ebe-hikaye yazarı çoook tatlı bir kişilik Tuba Özkat:) Hadi Tuba'yı daha yakından tanıyalım.
Öncelikle söyleşi fikrimi kabul ettiğin için çok teşekkür ederim:)
Ben teşekkür ederim.
Tuba abla bana biraz kendinden bahseder misin? Kimdir Tuba Özkat?
Kimine göre olgun, kimine göre de asla büyümeyen, oldukça iyi bir dinleyici, kendi çapında fena olmayan bir okuyucu ve tembel bir yazıcıdır  :)Okumayı çok severim. Sadece roman anlamında da değil, genel kültürümü geliştirmeyi, bir insanla konuşurken aptal gibi kalmamak için her şeyi bilmeyi isterim. Feci derecede sinema ve yabancı dizi izlerim. Hayvan haklarını, insan haklarını savunurum. Ah, ebelik mezunuyum fakat şu anda çevirmenlik yapıyorum. Ve yazı yazıyorum. Ailemle Kocaeli'de yaşıyorum.
Eminim herkesin merak ettiği bir sorudur ebelik nasıl bir şey ? Çevirmenlik mi ebelik mi desem?
Ebelik, meslek olarak çok kutsal, çok güzel bir meslek. Benim için zor olan meslek değil, meslektaşlarımdı. Özel hastanede çalıştım ve hayattan soğudum. Şimdi KPSS'ye hazırlanıyorum. Ama benim için kitapların, yayınevlerinin, çevirilerimin olduğu bir dünya çok daha güzel bir yer. İki mesleğimi de seviyorum:)
Bir günün nasıl geçer?
Feci monoton. Özellikle de şu sıralar. 10 gibi uyanırsam bir saat ya TV'ye bakarım, ya da kitap okurum. Öğlen test çözmeye başlıyorum, akşam 7'e kadar. 7'den 12'ye kadar çeviri yapıyorum. İzlediğim muazzam sayıdaki dizilerden birkaçını izliyorum. Gece 3'e kadar kitap okuyorum :)
Baya yoğun geçiyormuş. Hayat felsefen nedir?
Öyle özlü sözler uydurduğum bir felsefem yok. Ahlaki kuralları biraz geniş tutuyorum. Yaşlıya hürmet, çocuğun dokunulmazlığı, insanların dileği dine inanma ve dilediği cinsel kimliği seçmesi, hayvanların yaşam hakları... Kısacası adil olmak benim için hayattaki en önemli şeylerden birisi. Adalete yardım ettikçe mutlu olurum, yaşamım da huzurlu olur.
Çevirmenliğe nasıl başladın?
twilightfan.net'te sürekli haberleri çeviriyordum. Sonra fifty shades of grey daha Türkiye'ye gelmemişti. Onunla ilgili kısımları çevirip Fifty sayfamızda paylaşmaya başladım. Günahkarlar Serisi'ni de okuyordum o sırada. Ephesus'a başvurdum, bu seriyi çevirmek istediğimi söyledim. Şansıma çevirmeni yoktu, benim oldu. 
İyi ki de olmuş harika olmuş:)
Çok teşekkürler:)
Şu ana kadar kaç kitap çevirdin ve en çok hangisinden zevk aldın?
 6. kitabı çeviriyorum. Hepsini severek çevirdim aslında. Bir tanesini seçemem sanırım. Ama belki... Ahlaksız Ritim... Bu ay çıkacak.
İngilizce'yi nereden ve nasıl öğrendin?
İngilizce lise eğitimimden, ardından öyle bırakmayıp kendim devam ettim. İngilizce romanlar okudum, filmleri, dizileri orijinal izledim. Kendimi geliştirdim yani

Çevirmenliğe başlayacak olanlara tavsiyen var mıdır?
Çevirmenlik için sadece ingilizce bilmek yeterli değil bence. Çok fazla okumak, edebiyata hakim olmak, dil bilgisi kurallarını bilmek de lazım. Çok okumalılar. Hem Türkçe, hem İngilizce.
Sen aynı zamanda bir yazarsında:) Hikayelerin harika:)
Hikaye yazarlığım aslında çevirmenliğimden daha uzun süredir hayatta:)  Yazmayı çok seviyordum, tek zevkimdi. Şu sıralar pek yazamıyorum ama... Kitap çıkarmayı... ne zaman yazdığım bir şeyin kitap olması gerektiğini düşünürsem o zaman çıkarmak istiyorum :)
Hikayeleini nasıl bir ortamda yazarsın?
Hikayelerimi "genellikle" loş ortamda ya da karanlıkta, bir fincan kahve eşliğinde, bölüme ya da ruh halime bağlı müziklerle birlikte yazarım. Tek bölümü bir ayda yazmam aslında. Kendimi odaya kapatır 5 saat sonra yeni bölümle çıkarım :)
Karakterlerini neye göre ve nasıl oluşturursun?
Karakterler bana bir anda gelir. Müzik dinlerken duyduğum tek kelime, ya da bir filmde gördüğüm tek sahne bana koca kitaplık fikirler verir:)
EN SON 1)En son izlediğin film ve görüşlerin? Film değil ama sabah Game of Thrones’un yeni bölümünü izledim! Harikaydı! 2)En son okuduğun kitap? – Julia Quinn – Cennet Gibi 3)En son dinlediğin müzik? Nelly Furtado - Try 4)En son gittiğin yer? – Anneler gününde annemle gezdik.  5)En son yapmaktan mutluluk duyduğun şey? Sevdiğim herhangi bir şeyi yaparken birisiyle paylaşmaktan her zaman mutluluk duyarım.

1)En sevdiğim erkek karakteri şöyle olmalı................................. Cesur, zeki, azıcık ukala, uzun ve kaslı, sadık. 2)En sevdiğim kız kitap karakteri şöyle olmalı...................................... Güçlü, cesur, zeki, ağlak olmayan 3)İkiyüzlü.................................İnsanlardan asla hoşlanmam. 4)Şu üç şeyi yanımdan ayırmam................................................. Telefon, cüzdan, kalem. 5)Bu aralar şunu çok istiyorum....................................................Fotoğraf makinesi.

0 yorum:

Yorum Gönder