11 Mart 2014 Salı

TATLI BİR SÖYLEŞİ-4

Merhabalar:)Tatlı Bir Söyleşi etkinliğimde kendiside bloguda çok tatlı olan The Reading Lady blogunun sahibesi Onur Kinaci Birler var.buradan onun tatlı blogunu inceleyebilirsiniz:)
                                           BEN KİMİM?   

1)Bana biraz kendinden bahseder misin? Orta okul, lise İzmir Özel Türk Lisesi'nde okudum. Üniversite ilk Celal Bayar Üniversitesi Fizik bölümü daha sonra da Uludağ Üni. İşletme bölümünü bitirdim. 35 yaşında, İzmirli, evli ve bir köpek annesi çevirmenim.
2)Bir günün nasıl geçer?
 İki sene önce profesyonel çalışma hayatını bıraktım ve haliyle sabahın köründe kalkmaktan kurtuldum:)  O yüzden sabah 10 a doğru kalkarım, kahvaltı, günlük işler derken 12 gibi PC başına geçerim. 5-6 saat çeviri yaparım, daha sonra maillerim, yazışmalarım olur onlarla ilgilenirim. Tabii bu arada köpeğimle oynar, onu dışarı çıkarırım. Akşam eşim gelince de birlikte vakit geçiririz.
3)Baş ucu kitapların mı varda nelerdir?
Mario Puzo - Baba en sevdiğim kitaptır. Jane Austen - Aşk ve Gurur, Betty Smith - Bir Genç Kız Yetişiyor'da bende ayrı yeri olan kitaplardandır. Ama bir kitap kurduna çok yanlış bir soru bu  Bir sürü de baş ucu yazarım vardır Judith McNaught gibi. Saymakla bitmez ama ilk üçü bunlar :DBir de rahmetli  babamın yazdığı Paylaşmak benim hayatımdaki en değerli kitap tabii ki...
4)Blog açma fikri nereden aklına geldi?
İlk önce okuduğum tarihi romanslardaki bilgileri yazmak istemiştim aslında. Balolar, Düello gibi bir sürü fikir vardı aklımda. Ama sonra bir baktım blog kendi içinde evrildi ve kitap blogu haline geldi. Bu benim açtığım 3. blog aslında. Diğerlerini çok önceleri açıp açıp kapamıştım ve genel blogdu. Bu sefer kitap olunca bırakamadım tabii. Bir de ilgilenecek zamanım var artık.
5)Blogun senin için ne ifade ediyor?
Blogum benim için çok önemli ç ünkü çok büyük keyif alarak yaptığım bir hobi benim için. Blog sayesinde çok çok iyi dostluklar edindim, benimle aynı kitaplardan hoşlanan insanlarla tanıştım. Bu yüzden hayatımda önemi çok büyük. Yani kısaca BLOGUMU SEVİYORUM :D
6)Çevirmenliğe nasıl başladın?
Blogda yaptığım yazar röportajlarımı okuyan çevirmen bir arkadaşım önerdi. Daha sonra Pegasus Yayınevi deneme çevirisi gönderdi ve böylelikle başlamış oldum.
7)İngilizceyi nasıl öğrendin?
Kolejde:D
8)Hayat felsefen nedir?
Gülümse! Hayata, seni üzen, kıran her şeye karşı gülümse:D

EN SON

1)En son izlediğin film ve görüşlerin?
 En son Life of Pi filmini izledim. Çıktığı zaman sinemada izleyememiştim ve gerçekten çok beğendim. Filmin hem üç boyutlu muhteşem görüntülerini hem de felsefesini çok beğendim.
2)En son okuduğun kitap?
 En son tur kitabımız Asla Yapma'yı okudum. Gerilim kitabı okumak isteyenlere tavsiye ederim, ben çok beğendim.
3)En son dinlediğin müzik?
Bu aralar deli gibi Indila'dan Derniere Danse şarkısını dinliyorum. Bir de Tina Arena 'dan Aller Plus Haut. Spotify'de defalarca çalıyor bu iki şarkı.
4)En son gittiğin yer?
 En son İzmir'e annemin yanına gittim
5)En son yapmaktan mutluluk duyduğun şey?
Bugün kitabımın çevirisini teslim ettiğimde çok mutlu oldum :)
CÜMLE TAMAMLAMA
1)En sevdiğim erkek karakteri şöyle olmalı.................................
1- Alfa, sevecen, seksi :D
2)En sevdiğim kız kitap karakteri şöyle olmalı......................................
2- Sümsük, sakar bir kız olmasın yeter :D
3).................................İnsanlardan asla hoşlanmam.
 Yalancı, iki yüzlü ve dikkat çekmek için yırtınan.
4)Şu üç şeyi yanımdan ayırmam.................................................
 Telefonum, kitabım, müziğim
5)Bu aralar şunu çok istiyorum....................................................
Ankara'dan bir an önce taşınmayı çooooook istiyorum! :D

2 yorum:

  1. Onur sen 35 yaşında mısın? Çook şaşırdım daha genç görünüyorsun! :) hmm baya küçükmüşüm senden umarım isminle hitap etmem sorun olmuyordur :)) Çevirdiğin kitaplardan birini deli gibi okumak istiyorum. Nedense daha farklı gözle ve keyifle okuyorum çevirmeni tanıyıp sohbet ettiğim bir arkadaşım ise ;) Şu bir günlük programını yazmışsın ya bana çok programlı disiplinli çalışan biri gibi geldi :) hiç kafan esen şeyleri yaptığın olur mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler İnci :D Tabii ki ismimle hitap etmende sorun yok :)) Ya günlük program tabii ki değişiyor, her gün ayrı bir şey çıkıyor. Ama şimdi böyle sorulunca da ortaya toparlayıp yazdım ama günde 5-6 saat çeviri yapmam değişmiyor. :)) Yani aslında o kadar da disiplinli değilimdir göründüğü gibi :))

      Sil