11 Mayıs 2015 Pazartesi

Kitap Tanıtımı- Yorumu ve Alıntılar- Elifnâme- Baki Evkaralı

ARKA KAPAK:
Sen çoktan öldürmüşsün beni… Neydi ruhunu benden esirgemekte ki bahanen? Eski aşklarından farklı olan ya da eksik kalan yanım, sana sadık olup da seni yirmi birinci yüzyılın Mecnun'u gibi bir sevdayla sevmem miydi? 

Sen sevdikten sonra unutmalara alışmışsın sevgili… Eski sevdiklerini ruhunda saklayıp taşıyacak kadar sadık ama sana kendini her şeyiyle adayan bir adamı, senin gözlerinde kendini bulduğu anda öldürecek kadar cesursun…

Ve artık, bunca yıl bekleyişimin sonunda gelmeyecek, açtığı kan revan yaraları sarmayacak, birlikte kuracağımız yuvanın hayalini bende bırakacak kadar da özgürsün sevgili… 
YORUMUM:
Hayat Yayınları Kitapseverleri Hayata Aşkla Dokunmaya Davet Ediyor!

Hayat Yayınları,  “Aşkla Dokun Hayata” serisi kitapları ile okuyucularını aşkın ayrılıktan kavuşmaya, hüzünden coşkuya kadar tüm duygularını taşıyan bir yolculuğa çıkarıyor.
Hayat Yayınları’nın, Aşkın tüm renklerini kapsayan "Aşkla Dokun Hayata”  serisinin kitapları ''Aşk-ı lal'' - ''Elifname'' - ''Herşeyi Allahtan İste'' - ''Aşk-ı Leyla'' - "Bana Aşkımızı Anlat” – “Aşk-ı Rana" “Yalnızca Rabbine Yönel” ve "Gülsima Ağlama Ne Olursun" çıktı. Ben şimdilik 2 tanesini okudum sanırım diğerlerini de alacağım...
Aşk, insanoğlunun kalbinde hala şarkılarını söylemeye devam ediyor.  Siz de Hayata Aşkla Dokunmaya Var mısınız?

Baki Evkaralı’nın aşk hakkındaki görüşlerini, hissettiği duyguları anlattığı bu kitapta dünyaya onun gözünden bakıyoruz. Kitapta Mevlana ve Şems’ten alıntılar olması çok hoşuma gitti. Ahmet Batman okumayı sevenler, Baki Evkaralı’ya bayılacaklar!

ALINTILAR: 

“Sus gönlüm… Her susuşun bir cevap olsun… Her susuşun sabrın olsun… Her susuşun duan olsun…”
Mevlana
***
“Bir aşk vardı benim içimde, sana dair aşılmaz denilen yollar hiçliğime karışırken… Ben vazgeçmeyi bilmeyen bir âşıktım, sevda içtim gecelerce, ben seni elif gibi durarak yıkılmadan sevdim…”
***
“Sensiz ne kadar dayanırım, bu yollarda ıstırabını ne kadar çekerim bu güneşin ve dizlerim dermansız kalır da ne zaman taşımaz olur ruhumu ve sensizliğin de esir olan bu bedeni, bilemiyorum…”
***
“Eden kendisine eder. Yapan, bulur ve çeker. Unutma, kazanmak koca bir ömür ister. Kaybetmeye ise anlık gaflet yeter.”
 Mevlana
***
“Zaten aşk, hasrette gizli değil midir?”
***
Seni seviyorum. Nerede olursan ol bunu hiç unutma.
***
Anlatamadım. Ağladım.
***
“Kalbinde bir yerim olsun isterdim, zerre kadar küçük de olsa…”
***
“Karşılıksız bir sevda, umutsuz bir aşk ve rotasız bir yolculuktu benimkisi.”
***
Ben sadece gözlerine bakıp son nefesimi vermek istemiştim.
***
“İnsanı gördüklerinden ibaret sayma, göremediklerinde ara. İçidir hakikatin resmi,  dışı sadece bir manzara…”
Mevlana
***
“Ey aşk! Seni senelerce yaban ellerde, hoyrat dillerde aradım. Oysa bendeymişsin bilememişim. Oyalanmışım. Kalakalmışım.”
Şems
***
“Kahretsin, yine tertemiz duygularla sevmenin cefasını çekiyordum.”
***
Sen sandım karşıma çıkan her ruhu…
***
“Bize gözün değil, gönlün gördüğü yürek gerek. Düşlerdeki tabir değil, gerçeğe vuslat gerek.”
Mevlana
***
“Her şey insanoğluna feda iken insanoğlu ise kendine cefa oldu!”
Şems
***
“Sebebi yaradan ile sebep birbirinin aynısıdır. Kim ayna gibi tertemiz değilse aynayı ve aynadakini göremez.”
Mevlana
***
“Ey gönül! Şimdi sorarım sana, hangi aşk aha büyüktür? Anlatılarak dile düşen mi, anlatılmayıp yürek düşen mi?”
Şems
***
“Biliyorum, sığmazsın hiçbir yere bu sevdayla, dünya sana dar. Ama dayan gönlüm. Dayan ki her gecenin mutlaka bir sabahı var.”
Mevlana
***
“Bir muammadır aşk. Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş. Kiminin de gözünden akıtılan yaştır aşk.”
Mevlana
***
“Giderken kendimi sende bırakmayı diliyordum, gördüm ki sana hiç gelememişim. Anladım ki iyi niyetlerle dolu temenniler yalana sıvanmış teşekkürler de boğuluyormuş. Merhabanın boynunu bükene elveda demek zulümmüş. Zülüflerinden zûl akan yâre, sancıyan yaram kadar bile değer görmem. Ondandır ki yârim ile değil yaram ile hoşum.”
Şems
***
“Ey canımın sahibi yâr, sen benim olduktan sonra kaybettiklerimin ne önemi var?”
Mevlana
***
Bazen uzaklaşmak gerekir, yakınlaşmak için. Bazen hatırlamak gerekir, hatırlanmak için. Bazen ağlamak gerekir, açılmak için. Bazen de susmak gerekir, duymak için.”
Şems
***
Ben insanları ne kalple ne de akılla severim. Çünkü kalp durur, akıl unutur. Ben insanları ruhumla severim. Çünkü ruh ne durur ne de unutur.”
Mevlana
***
“Ne gözyaşlarımın bir damlasının hakkını ödeyebilirsin sen ne de benim sevdamın!”
***
Dediler ki: "Gözden ırak olan gönülden de ırak olur.” Dedim ki: “Gönüle giren, gözden ırak olsa ne olur.”
Mevlana
***
“Ne yaptım ben seni sevmekten başka?”
***
Birini seviyorsanız, onu Allah’tan isteyin. Kalpler Allah’ın elindedir.
Mevlana
***
“Akıl bütün yolları bilse bile, gene aşk yolunu bilemez, şaşırır kalır.”
Mevlana
***
“Aşk öyle bir engin denizdir ki ne başlangıcı ne de sonu vardır.”
Mevlana
***

“Hiçbir harf sana olan özlemimi anlatamaz.”

0 yorum:

Yorum Gönder