12 Mart 2014 Çarşamba

TATLI BİR SÖYLEŞİ-6


Merhaba:)Bugünkü Tatlı Bir Söyleşi Etkinliğim deki konuğum hepimizin yeni popüler mekanı olan Wattpad de yazar olan Aslıhan Akagöz.Aslıhan'ın hikayelerine bayıldığım kadar kişiliğinide bayıldığımı belirtmem gerekir:)Siz onu Clevergirl Hikayeleri sayfasından tanıyorsunuz.Sayfaya buradan ulaşabilirsiniz:)
                   BEN KİMİM?
1)Bana biraz kendinden bahseder misin?
Ben 25 yaşındayım ve Almanya da yaşıyorum. 2012 yılında üniversitenin işletme bölümünden mezun oldum. Bir 9 ay otomobil sektöründe faaliyette olan bir firmada kalite kontrol görevlisi olarak çalıştım. İki aydır da kendime okuduğum alan üzerine bir iş arıyorum...
2)Şu an Almanya da mısın? Ne kadar güzel.
Evet Almanya dayım.
3)Almanya da olmanın zorlukları ve kolaylıkları nelerdir?
En büyük zorluğu yabancı olarak görülmek olsa gerek.. Yabancı düşmanlığı her yerde karşınıza çıkabiliyor. Kendini savunabilen bir yapıda değilseniz, sizi ezmek isteyenler olabiliyor. Kolaylıkları ise oldukça fazla. Almanya oldukça kuralcı ve düzenli bir ülke. Kadın olduğunuz için erkeklerden daha az imkanlara sahip değilsiniz mesela, tam tersine kadınlara yönelik oldukça fazla çabalar var. Yani belirli bir düzene sahip bir ülke. Buraya alışan biri, Türkiye'ye ayak uydurmakta oldukça zorlanır bana göre :)
4)Hangi dilleri biliyorsun?
 Almanca, İngilizce... Yanında bir de Fransızca ve Latince var ama bunları okuldayken öğrenmiştim, çoktan unutmuşumdur.:)Fransızca ve Latince'yi hiç kullanmadım gerçek hayatta onları unutmuş olabilirim:D  
5)Bir hikaye yazma fikri aklına nasıl geldi?
Zamanında çok severek izlediğim bir dizi vardı. O dizi hakkında her şeyden haberim olsun diye bir foruma üye olmuştum. Orada da Bölüm Senaryoları diye bir başlık açılmıştı. isteyen dizinin devam bölümünü kendi istediği şekilde yazabiliyordu. İlk önce öyle bir deneyeyim dedim, tamamen merak sonucu... Ardından birkaç kişi ortaklaşa özgün bir hikaye yazmaya karar verdik. Birbirimizi hep teşvik ettik. O gün bu gündür yazıyorum :)
6)Wattpadle nasıl tanıştın?
Facebookta bir okurumun önerisiyle tanıştım. Neden oraya eklemediğimi sordu. Orayı daha önce bilmiyordum.
7)Gerçek hayatında hangi karakterini daha çok seversin?
Fırat ile Sevgi sanırım  Onları daha saf, temiz ve içimizden biri gibi görüyorum. Ve her ne kadar ilk hikayelerimden biri de olsa, benim için yerleri her zaman çok özel.
8)Peki sence Mert ile Sedef mi Yiğit ile Feyza mı?
Ben onları birbirinden ayıramam ki:D  Birbirleriyle çok bağlantılılar. Ve açıkçası ben her çiftimizi çok severek yazıyorum. Nasıl bir anne evlatlarını birbirlerinden ayıramazsa, ben de bir hikayemdeki esas karakterlerimi ayıramam :)
9)Hikayelerini nasıl bir ortamda yazarsın? 
Genelde sessiz sakin ortamları tercih ederim. O zaman daha hızlı yazabiliyorum, aksi takdirde daha uzun sürüyor :) Müzik bile dinlemem dikkatim dağılmasın diye...
10)Hikayelerinin kurgusunu nasıl neye göre oluşturursun?
Belirli bir kriterim yok, bazen dinlediğim bir şarkı bile ilham olabiliyor... Kurgu da kafamda kendiliğinden oluşuyor...
11)Hiç hikayelerini toplayıp kitap olarak yazmayı düşündün mü? Bence bu güzellikler herkesle paylaşılmalı:)
Öncelikle çok teşekkür ederim canım. Aklımdan bir an için geçirmişimdir, ama sonra hemen vazgeçtim. Artık günümüzde her önüne gelen kitap çıkarır oldu, ben yazdığım her hikayeyle birlikte kendimi daha da geliştirdiğimi fark ettim ve bu gelişim süreci henüz bir son bulmadı. Kitap çıkarmak için daha çok eksiğim var. Bu yüzden şimdilik düşünmüyorum öyle bir şey... Böyle amatör yazar olarak takılmak keyif verici :)
12)Rica ederim:) Peki son olarak hayat felsefen nedir?:)
Keşke kendim uygulayabilsem ama bu hayatta sanırım savunduğum bir hayat felsefesi varsa, o da bu hayatta hiçbir şeyi kafana takmaya değmeyeceğidir... Ama dediğim gibi bunu uygulama konusunda bende çoğu kez başarısız oluyorum :)

EN SON
1)En son okuduğun kitap?
Kahraman Tazeoğlu - Bukre.Ahmet Batman - Sabah Uykum'u da okuyorum hala.
2) En son izlediğin film ve görüşlerin?
Uzun süredir bir film izlemedim açıkcası, en son izlediğim bir korku filmiydi. İsmini anımsamıyorum, ama oldukça güzeldi:D
3) En son dinlediĞin şarkı?
Mustafa Ceceli - Sevgilim
4)En son gittiğin yer?
Bugün doktorları gezdim
5)En son yapmaktan mutluluk duyduğun şey?
En son yapmaktan mutluluk duyduğum şey bu yılın ilk dondurmasını yemekti sanırım :D

CÜMLE TAMAMLAMA
1)En sevdiğim erkek karakteri şöyle olmalı.................................
En sevdiğim erkek kitap karakteri kesinlikle dürüst ve sahiplenici olmalı. Hanım evladı olanlardan pek hoşlanmıyorum :D Sert biri olsun ama sevdiğine karşı anlayışlı ve sevgi dolu olsun.
2)En sevdiğim kız kitap karakteri şöyle olmalı......................................
En sevdiğim kız kitap karakteri kesinlikle ağlak olmamalı. Ne yaşarsa yaşasın ayağa kalkıp tekrar yoluna devam etmesini bilmeli.
3).................................İnsanlardan asla hoşlanmam.
Kıskanç, kaprisli, kendini beğenmiş ve başkalarını küçümseyen insanlardan kesinlikle hoşlanmam.
4)Şu üç şeyi yanımdan ayırmam.................................................
Şu üç şeyi yanımdan asla ayırmam: küçük aynam, kalemim ve telefonum.
5)Bu aralar şunu çok istiyorum....................................................
Bu aralar bana uygun, hakkımda hayırlı olan bir iş bulabilmeyi çok istiyorum.
                   ASLIHAN'IN HİKAYELERİ





0 yorum:

Yorum Gönder