7 Şubat 2014 Cuma

Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna * Yorum *




KİTAP TANITIMI:Kürk Mantolu Madonna
Kitabın Adı:Kürk Mantolu Madonna
Yazarı:Sabahattin Ali
Yayınevi:Yapı Kredi Yayınları
Sayfa sayısı:160
"Her gün, daima öğleden sonra oraya gidiyor, koridorlardaki resimlere bakıyormuş gibi ağır ağır, fakat büyük bir sabırsızlıkla asıl hedefine varmak isteyen adımlarımı zorla zapt ederek geziniyor, rastgele gözüme çarpmış gibi önünde durduğum "Kürk Mantolu Madonna"yı seyre dalıyor, ta kapılar kapanıncaya kadar orada bekliyordum."

Kimi tutkular rehberimiz olur yaşam boyunca. Kollarıyla bizi sarar. Sorgulamadan peşlerinden gideriz ve hiç pişman olmayacağımızı biliriz. Yapıtlarında insanların görünmeyen yüzlerini ortaya çıkaran Sabahattin Ali, bu kitabında güçlü bir tutkunun resmini çiziyor. Düzenin sildiği kişiliklere, yaşamın uçuculuğuna ve aşkın olanaksızlığına (?) dair, yanıtlanması zor sorular soruyor.


İlk önce edebiyat öğretmenimi öldürmek istiyorum,sonra da gidip boynuna sarılmak.Beni bu hüzel ve bir o kadar üzücü kitapla buluşturduğu için.Yorumu ancak iki hafta sonra yazabiliyorum .Abartısız gecenin bir köründe 1 saat hıçkırarak ağladım diyebilirim.Benim gibi duygusal bir insansanız sizinde ağlayacağınızın garantisini verebilirim.Eğer drama sevmiyorsanız,ağlamaktan nefret ediyorsanız ''UZAK DURUN'' derim.Sonra düşünüyorum da iyiki okumuşum Sabahatti Ali iyidir de hep mutsuz son yazar.Kitaba bayıldım!Bana birçok şey kattı.Sizede katacağından eminim.
Kitap, kahramanımızın çalıştığı işm yerinde gördüğü pasif bir insan olan Raif Efendi ile tanışmasıyla başlıyor.Raif Efendi'nin son günlerinde günlüğünü bulan ana kahramanımız-ismini unuttum- ondan defterini okuyabilmek için izin ister ve hikaye başlar.
Sabun yapmayı öğrenmek için Harran'dan Almanya'ya giden Raif Efendi sıradan geçen günlerinin birinde bir tabloyla karşılaşır.-sanata ilgi vardır- ve bu tablonun adı 'Kürk Mantolu Madonna'dır.Sahibi ise hayatını değiştirecek kişi ve tabloyu yapan Maria'dır.Bundan sonrasını size bırakıyorum okumanız dileğiyle:)
Nes'in notu:
Hayt almamız gereken kararlardan oluşuyor ve bir tek şansımız var.Hayatta karşımıza çıkan o güzel hayatımızı değiştirecek kararları bulmanız dileğiyle...

0 yorum:

Yorum Gönder